Anthropic wzbogaca możliwości Claude’a o Integrations – nową funkcję, która pozwala łączyć asystenta AI z zewnętrznymi aplikacjami i źródłami danych. Dzięki niej użytkownicy mogą integrować Claude’a m.in. z Jira, Zapierem czy Asaną i korzystać z tych narzędzi bez opuszczania konwersacji.

Jedno narzędzie, wiele źródeł informacji

Claude zyskał teraz możliwość pobierania danych z połączonych usług i pracy na ich podstawie. Potrafi przeanalizować, co dzieje się w systemie do zarządzania zadaniami, zna historię projektów i może np. sporządzić notatkę ze spotkania.

Na start Integrations obsługuje dziesięć popularnych platform, takich jak Confluence, Intercom, PayPal, Square i Plaid. Wkrótce pojawią się kolejne – m.in. Stripe i GitLab. Deweloperzy mogą również tworzyć własne integracje, korzystając z udostępnionych narzędzi i dokumentacji.

Przeczytaj również: OpenAI wypuści otwarty model AI do pobrania na komputer

Tryb Research w Claude

Anthropic rozwinął też tryb Research, który umożliwia Claude’owi analizę setek źródeł i tworzenie rozbudowanych raportów. AI potrafi rozłożyć złożone pytanie na mniejsze części, zebrać dane z różnych miejsc i przedstawić gotowe podsumowanie – nawet w ciągu 45 minut.

Nowe integracje pozwalają także przeszukiwać własne zasoby – dokumenty, systemy i aplikacje. Claude korzysta więc nie tylko z internetu czy narzędzi Google Workspace, ale także z danych istotnych z punktu widzenia biznesu.

Dostępność i plany

Z nowych funkcji już teraz mogą korzystać użytkownicy planów Max, Team i Enterprise. Wkrótce trafią one również do wersji Pro. Dodatkowo globalna wyszukiwarka internetowa w Claude.ai jest już aktywna dla wszystkich płatnych kont.

Meta AI w osobnej aplikacji

Przypomnijmy również o nowościach w Meta. Właściciel Facebooka udostępnił niedawno Meta AI – aplikację dostępną na smartfony i komputery. Asystent oparty na modelu Llama 4 potrafi prowadzić rozmowy tekstowe i głosowe oraz generować obrazy na podstawie poleceń. W aplikacji znajduje się również funkcja Discover, umożliwiająca przeglądanie i udostępnianie wybranych interakcji z AI.

System może personalizować odpowiedzi na podstawie danych z konta użytkownika – takich jak zainteresowania czy styl zadawania pytań. Meta testuje również tryb rozmów full-duplex, w którym AI i użytkownik mówią jednocześnie, bez potrzeby robienia pauz. Opcja ta jest na razie dostępna tylko w USA, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.

Przeczytaj również: Meta sprząta Facebooka. Będzie mniej spamu i kont widmo